Nejste přihlášen
Přihlášení Registrace

HERMAN - Slovenská značka světové kvality

Historie společnosti Herman Slovakia Production s.r.o. se začala psát před 30 lety. Její zaměření však bylo úplně jiné, než jej známe dnes. V roce 1992 ve skromných prostorách zahájila firma prodej elektrotechnických součástek, kterých byl v té době na trhu nedostatek. Ale poměrně rychle, už další rok se začala zabývat dodávkami technologií a materiálů pro stavební a strojírenské firmy a rozšířila své portfolio o upevňovací, spojovací a kotvící techniku, příslušenství pro montážní práce, diamantové řezné a vrtací soupravy. Později přibyla stavební chemie a abrazivní nástroje pro řezání a broušení především kovových materiálů. Elektrické ruční nářadí přibylo do produktového programu firmy v roce 1994 a o dva roky později se v portfoliu poprvé objevily i dva modely akumulátorového nářadí. Elektrické a akumulátorové nářadí je dodnes jedním z pilířů společnosti.

Cílem společnosti od samého počátku byla a stále je profesionální kvalita zboží a služeb a maximální péče o zákazníka. V letech 1996 a 1999 získala firma cenu ministerstva hospodářství za kvalitu a v roce 1996 firma získala certifikát kvality dle mezinárodní normy ISO 9001 udělený Švýcarským sdružením pro certifikaci systémů řízení SQS a Slovenským sdružením pro certifikaci systémů řízení SKQS. Až do současnosti každoročně probíhá audit všech vnitrofiremních procesů podle příslušné normy.

V začátcích firma působila jen na slovenském trhu, kde získala poměrně rychle dobré jméno a nezanedbatelný tržní podíl. Následně expandovala na český, ruský, běloruský a ukrajinský trh. V současnosti otevírá trhy i v Německu a Rakousku. Během celého období se jen na slovenském trhu prodaly desítky tisíc nářadí.

Současná nabídka nářadí a nástrojů je sice užší oproti konkurenci, na druhé straně mnohem přehlednější, pokrývá téměř veškerý rozsah prací ve stavebním a strojírenském sektoru, přičemž k technickým a designovým změnám jednotlivých modelů dochází jen velmi sporadicky. Důraz je kladen na spolehlivost: není třeba měnit, co je dobré.

Nové modely nářadí jsou zařazovány do dodacího programu po důkladném posouzení jejich vlastností a technických parametrů, a následném dlouhodobém testování v extrémních podmínkách.

V současnosti firma Herman dodává následující typy nářadí:

Elektrické nářadí:

  • úhlové brusky pro všechny běžně používané průměry nástrojů
  • elektropneumatická kladiva různého výkonu, s uchycením nástroje SDS-plus, SDS-max až po vysokovýkonná bourací kladiva s uchycením nástroje 30mm šestihran
  • ostatní elektrické nářadí, jako tradiční elektrická vrtačka s příklepem a elektrické míchadlo

Akumulátorové nářadí:

  • šroubováky v různých výkonových pásmech
  • rázové utahovače
  • úhlové brusky, okružní, ocasní a přímočaré pily, elektropneumatické kladiva, dmychadla a jiné

Akumulátorový program, i když už existuje na trhu několik desetiletí, se až v posledních letech výrazně dere do popředí. Souvisí to se stále lepšími vlastnostmi a kapacitou akumulátorů, která v současnosti umožňuje používat akumulátorové nářadí i v profesionální sféře, s veškerým komfortem, který akumulátorové nářadí nabízí.

Kromě toho kompatibilita akumulátorů mezi jednotlivými typy nářadí umožňuje zákazníkovi zakoupit si nářadí ve verzi 'holostroj', tedy samotné nářadí bez příslušenství, a ušetřit tak značnou finanční částku.

Prodejem nářadí však služba zákazníkům teprve začíná

Ruční nářadí, zvláště nářadí určené pro profesionály, je často používáno v náročných podmínkách a přirozeně dochází k opotřebení jednotlivých částí nářadí a následně k poruchám a potřebě servisního zásahu.

Servis ručního nářadí je jednou z nejsilnějších stránek společnosti a nemalou měrou se zasloužil o úspěch firmy mezi konkurencí, která je v tomto tržním segmentu mimořádně silná a agresivní.

Na českém trhu není konkurenta, který nabízí v případě potřeby servisního zásahu zákazníkovi komfort srovnatelný s tím, co mu poskytuje firma Herman.

Po nahlášení potřeby servisního zásahu, ať už prostřednictvím elektronického formuláře nebo telefonicky, firma Herman zařídí na vlastní náklady vyzvednutí pokaženého nářadí kurýrem a jeho transport do vlastního servisního střediska.

V případě záručního servisu platí zásada, že nářadí, které je doručeno do servisního oddělení, musí být opraveno a odesláno zákazníkovi na náklady firmy Herman již následující pracovní den.

V případě pozáručního servisu situaci komplikuje jediná záležitost: po identifikování závady a vyčíslení ceny opravy je třeba se zákazníkem konzultovat, zda s opravou nářadí za daných podmínek souhlasí či nikoli. Pokud ano, tak podobně jako u záručního servisu se mu následující pracovní den odesílá opravené nářadí. Pokud zákazník vyhodnotí opravu nářadí jako nerentabilní, dostává automaticky možnost zakoupit si jako náhradu libovolné nářadí z dodacího programu s výraznou slevou. I tuto možnost zákazníci rádi a často využívají.

Při jakékoli záruční nebo pozáruční opravě nebo preventivní prohlídce je provedena bezplatná revize dle normy EN (STN) 331600 a je vystavena revizní zpráva.

Servisní oddělení má neustále k dispozici na skladě více než 5000 různých typů náhradních dílů pro všechny modely prodávaných nářadí a také nářadí, jejichž prodej byl ukončen před méně než deseti lety.

Všechny servisní zásahy se evidují a podrobně statisticky vyhodnocují. Tyto údaje jsou mimo jiné velmi důležitým podkladem pro vývojové a konstrukční oddělení a také na jejich základě se po důkladném zvážení přistupuje ke změnám v konstrukci nářadí, které vedou k vylepšení problematických částí. Tato zpětná vazba a úzká spolupráce s vývojovým oddělením je obzvláště důležitá při odhalování problematických míst hlavně u nových modelů nářadí.

Kromě toho statistiky servisu poskytují i cenné informace pro samotné servisní oddělení, pomáhají lépe řídit logistiku náhradních dílů a prognózovat budoucí servisní zásahy.

Servisní oddělení podle charakteru závady (zvláště u závady, která je opakovaná) umí například upozornit zákazníka na to, že nářadí používá v rozporu s doporučenými zásadami. Typicky v mnoha případech jde o přetěžování nářadí, v jehož důsledku dochází k poruchám na vinutí motorů, které jsou hlavně u pozáručních servisů finančně náročné. Pokud zákazník dodrží doporučené pracovní postupy, mnohdy se těmto nákladným opravám vyhne a nářadí mu slouží k plné spokojenosti dlouhou dobu.

Až dojímavé jsou případy, kdy přijde do servisu nářadí prodané před 15 lety, na které se nynější servisní technici už ani nepamatují a zákazník v průvodním dopise píše, že mu je líto, že nářadí, které jej doprovázelo a pomáhalo mu velkou část života a doslova mu „přirostlo k srdci“ dosloužilo a že by byl velmi rád, kdyby ho bylo možné opravit, aby s ním mohl pracovat dál. Samozřejmě, i v těchto případech, pokud je to jen trochu možné, vychází servisní oddělení zákazníkovi maximálně vstříc. Takto vznikají „přátelství“ na celý život...

Servisní intervaly se u jednotlivých skupin nářadí poměrně výrazně liší. Mnohem častěji dochází k poruchám u úhlových brusek, které jsou vystaveny extrémnímu namáhání, v porovnání například s elektrickými míchadly, se kterými se servisní technici téměř nikdy nesetkají.

Ze servisních statistik vyplývá, že do 12 měsíců ode dne prodeje přichází poprvé do servisu průměrně jen 6 ze 100 prodaných nářadí, což je jistě vynikající výsledek svědčící o profesionální kvalitě nářadí značky Herman. Bylo by zajímavé vědět, jak je na tom s tímto ukazatelem naše přímá konkurence. Přestože konkurenční produkty průběžně testujeme, přesná čísla se zřejmě nikdy nedozvíme.

U levných hobby nářadí je tento ukazatel násobně horší. Samozřejmě, hobby segment je něco zcela jiného – je velký rozdíl v požadavcích na výkon a spolehlivost nářadí u domácího kutila, který potřebuje úhlovou brusku jednou měsíčně na 20 minut a u strojíře, který ji intenzivně používá 5 hodin denně.

Jedinečná evidence nářadí

Další výjimečnou službou, kterou firma Herman nabízí zákazníkovi a je na trhu ojedinělá je to, že jej kompletně odbřemení od povinnosti evidovat doklady o koupi nářadí a od „dokazování“, že nářadí je ještě v záruce.

Při koupi nářadí přímo z centrály (HERMAN e-shop, HERMAN obchodní zástupce) se od zákazníka nevyžaduje v případě opravy povinnost prokazovat záruční listy, bločky ani faktury a firma Herman bezplatně přebírá na sebe management evidence každého nářadí.

Tuto službu oceňují zejména zákazníci, kteří mají ekonomickou agendu v centrále své společnosti, ale nářadí se porouchá na stavbě, která může být stovky kilometrů daleko a dodání potřebných dokladů by bylo časově náročné. Nemluvě o tom, že mnoho lidí doklady o nákupu jednoduše zahodí nebo ztratí…

Kromě nářadí dnes firma Herman nabízí široký sortiment nástrojů: řezné a brusné kotouče (abrazivní i diamantové), pilové listy, vrtáky, sekáče a šroubovací nástroje. U většiny těchto nástrojů se používá forma značení buď unikátním výrobním číslem nebo unikátní výrobní sérií pro zpětnou identifikaci výrobku v případě reklamací.


Recenze článku Přidat recenzi

    Článek zatím nikdo nehodnotil.

Další články

Zvolte si Vaši zemi
Zvolte zemi, kam chcete doručit Vaši objednávku.