Posunuli jsme expedici zboží na vyšší úroveň
Zvyšující se nároky na efektivitu práce přinesly s sebou potřebu optimalizace skladových prostor a pracovních postupů při balení a expedici zboží. K našim výrobním prostorám a ke skladu surovin o rozloze více než 1100 m² přibyla nová skladová hala pro hotové výrobky a zboží (obr. 1, 2) o rozloze téměř 2000 m². Nahradila dosavadní dlouhodobě pronajaté skladové prostory a umožňuje udržovat optimálnější a přehlednější uložení skladových zásob.
Obr. 1. Skladová hala během výstavby
Obr. 2. Skladová hala po dokončení výstavby
Nový sklad byl zkolaudován a uveden do provozu v červenci 2023. Jedná se o velkou moderní halu, která je určena primárně pro skladování, balení a manipulaci se zbožím. Skladové prostory jsou rozděleny na sekce a jsou vybaveny moderním regálovým systémem (obr. 3, 4), který je vhodně zvolen pro zajištění co nejefektivnějšího toku zboží ve skladu.
V hale se nacházejí také administrativní prostory a identifikační místnost, která slouží k označování produktů jedinečnými výrobními čísly laserovou technologií. U elektrického nářadí firma Herman zákazníka kompletně odbřemeňuje od povinnosti evidovat doklady o koupi nářadí a od „dokazování“, že nářadí je ještě v záruce. Při koupi nářadí přímo z centrály se od zákazníka nevyžaduje v případě opravy povinnost prokázat záruční listy, bločky ani faktury a firma Herman bezplatně přebírá na sebe management evidence každého nářadí.
Obr. 3. Regálový systém
Obr. 4. Buňkový „vychystávací“ sklad
Expediční buňkový sklad, ze kterého se odebírá zboží k expedování zákazníkům, má přízemí a dvě nadzemní podlaží o rozloze 10x10m. Je rozdělen na sekce přípravy, kontroly, balení a expedice. Podle manažera kvality, pana Petra Halaje, hlavním cílem bylo jednoduché, rychlé a přesné vyskladnění objednávek pro zákazníka s minimalizací chyb. Dodává: „Celkové uspořádání skladu, technologická modernizace a programová podpora mají přispět k jednoduchému procesu expedice zboží a dvojitá kontrola k eliminaci rizika chybovosti při balení objednávek.“
V závěrečné fázi balení se každá položka zváží a celková hmotnost všech položek na objednávce se porovná s údaji uloženými v informačním systému. Pokud je jejich hmotnostní rozdíl mimo povolenou toleranci, obsluha je na tuto skutečnost upozorněna a je nutné ještě jednou překontrolovat kompletnost objednávky, protože pravděpodobně při přípravě došlo k záměně položek, resp. nebyly připraveny jejich správné počty.
Během několika týdnů zavedeme do provozu kamerový systém pro kontrolu balení zboží před expedicí. V případě reklamace chybějícího zboží v objednávce budeme umět zpětně analyzovat, zda chybějící zboží bylo či nebylo vloženo do konkrétní zásilky.
Obr. 5. Dopravníkový pás – pohled zboku
Obr. 6. Dopravníkový pás – pohled ze strany obsluhy
Novinkou je také dopravníkový pás (obr. 5, 6) a výtah, které usnadňují manuální práci a zároveň zvyšují její efektivitu. Takto jsme schopni vyřídit mnohem větší množství objednávek v kratším čase a zároveň jsme připraveni zvládnout i nápor během mimořádně náročných období.
Nasazení moderních technologií do řízení skladových procesů zkrátilo čas potřebný pro přípravu objednávek téměř na polovinu.
Spokojenost zákazníka je pro nás velmi důležitá, a proto věnujeme maximální úsilí tomu, abychom mohli nabídnout nejen kvalitní produkty pro profesionály, blog plný užitečných a vzdělávacích článků, ale zároveň abychom zabezpečili co nejpohodlnější nákup a rychlé a spolehlivé doručení objednaných produktů. Hledáme nové cesty, jak dělat věci lépe. S novým skladem a vylepšenými službami jsme připraveni poskytnout vám ještě lepší zážitek při nákupu na našem e-shopu www.hermantools.cz.
Časosběrné video z výstavby skladové haly Herman (2022-2023)
Silvia Hanzelová –
zaujímavé vidieť pokrok, moderné, super
Za prodejnu Renáta Sliwková –
Jako odběratelé vašeho zboží vítáme včasné vyřízení objednávek.
Roman Janáček –
Opravdu velký krok dopředu!